2012. 07. 17.

A kezdetek...


Nos, nem is tudom hogyan kezdjem. Talán azzal, hogy hogyan kezdődött. Mint ahogy minden, ez is kapcsolatok útján indult.
Zirci buli, Zabhegyező, Operátor. Emberek, barátok… szerelem? Igen. Egy nagyon érdekes ismeretség volt a miénk. Először szimpatikusnak tartottuk egymást, majd leginkább utáltuk a másikat. Ahogy az idő múlt a sors mégis úgy döntött, hogy közös utat szán nekünk. És így lettünk mi. Dani és én. Ő. 


Igen először belegondolva nem is vagyunk annyira normálisak, de hát fiatalság bolondság? Vagy még se? Dani megosztotta velem a titkos tervét, amire már több éve készül. Már középsulis évei során elhatározta, hogy Dániában szeretne továbbtanulni. Hmmm… Dánia? Nem hideg az egy kicsit? Ez az első gondolata mindenkinek, amikor meghallja ezt az őrült ötletet. 


Igazából én az utolsó éveimet tengettem az egyetemen, várt rám a nagy államvizsga, diplomaosztó…de végül én is belementem. Felvételiztünk. Ez volt, ha jól emlékszem februárban, vagy március elején. Aztán elmentünk egy angol szintfelmérő tesztre. Bevallom kissé sokkolt az a teszt, ugyanis már három éve nem voltam az angol nyelvvel szoros kapcsolatban. De ennek ellenére sikeres tesztet írtam én is és Dani is. Ezen a részén túl voltunk. Már csak vártuk az értesítő levelet, hogy felvettek e minket vagy sem. És igen. Mikor megláttam a levelet BASW-tól elkezdett olyan erősen verni a szívem, hogy csoda hogy nem kaptam szívinfarktust. Nem kaptam levegőt, amikor olvastam a sorokat, amiben az állt, hogy FELVETTEK!!!! Te jó ég! Ezerrel indult a telefonálgatás anyunak, mamának, és mindenkinek! Ment a sikítozás örömkönnyek és stb… Bevallom álmomban sem gondoltam volna, hogy ez megtörténik velem, és mégis megtörtént. 


Ez idő alatt Danival egyre jobban megismertük egymást, bár még most sem ismerjük egymást teljesen. De előttünk az egész élet. Ami már Dániában, Esbjergben fog folytatódni.


Na igen ez mind szép és jó… De ilyenkor elfelejti az ember, az ezzel járó nehézségeket, stresszt. Hogy akkor lakást kell találjunk, hogy fogunk kiutazni, hogyan fogunk ott élni? És hogy gyűjtök össze 5 hónap alatt annyi pénzt, ami elég arra, hogy minimum 2 hónapig el tudjuk látni magunkat??? Jó kérdések ezek. A napi stressz végig kíséri minden percemet. Nincs olyan óra, hogy ne jutna eszembe. Ezért is mindent megteszek, hogy gyűljön a pénz. Eladtam néhány cuccomat, eladásra szántam a zongorámat, hétvégente bolhapiacon árultunk anyuékkal, tesztvásárlóként is dolgozom, és Dunakeszin is, és majd a Sziget Fesztiválon is. Minden szülinapi, névnapi és egyéb apropóból befolyó pénzemet félretettem egy dobozba. Gyűlik.  Remélem összejön az a bizonyos összeg aminek tudtában már nem fog napi hasgörcs kerülgetni. 
De a lakás kérdés még ennél is rosszabb. Sajnos hiába regisztrált Dani a lakáskereső cégekhez, egyszerűen eddig nem sikerült normális ajánlatot találni, vagy ha találtunk, akkor azt már kiadták valakinek. Sajnos, ha nem lesz lakásunk lehet, hogy hotelben kell megszállnunk, ami azért nem jó,  mert iszonyú drága lenne.


Hát igen, ha az ember Dániába készülődik lehet, hogy érdemesebb jóval előbb tudni ezekről a nehézségekről. De hát jobb később, mint soha. Dánia ugyanis egy elég drága hely, az itteni magyarországi élethez képest. De gondolom azt említenem se kell, hogy a gazdasága viszont nem olyan rossz. Sőt…a fizetés aránya, egyensúlyban van a kiadásokkal így sokkal jobb az élet is. Remélem tényleg így van. Igazándiból iszonyú bátornak kell lenni ahhoz, hogy kimenjen az ember egy olyan országba, ahol teljesen más nyelvet beszélnek, más a mentalitás, a kultúra, a hagyományok és még sorolhatnám. De ezért is kell jóval előre utána nézni a dolgoknak, hogy ne teljes analfabétaként kelljen kiutazni. 
Vettünk is egy nagyon jó könyvecskét, melynek címe: Dán kapd elő! Ebben a kiskönyvben minden alapvető dolog megtalálható a dán nyelvről illetve a dán szokásokról. Nagyon jó, élvezetes, egyszerű és lényegretörő, épp ezért ajánlom minden Dániába indulónak. 


Nos, egyenlőre ennyit tudtam összeszedni egy darabban az eddig történtekből. 
Hamarosan új hírekkel számolunk be pontosan akkor, mikor megkapjuk a lakásunkat. Élményteljes egy pillanat lesz az biztos.


írta: Szandi